VELKOMMEN!

Bukkspranget gårds- og naturbarnehage er en liten barnehage som ligger i Elvran, midt imellom Stjørdal og Selbu. Vi har siden vi startet konseptbarnehagen i 2005, hatt tro på å gi et barnehagetilbud som er så annerledes og bra, at foreldre velger å kjøre ekstra for tilbudet vi gir. Foreldre vi retter oss mot er foreldre som har tro på, og som har sansen for innholdet i gårds- og naturbarnehagen.

Bukkspranget gårds- og naturbarnehage har nær tilknytning til gårdsbruk som produserer kjøtt, korn og gress. Prosessene barna i barnehagen deltar på, bidrar til at barna får en forståelse av bærekraftig utvikling gjennom den daglige driften av gården, og gårder i nærområdet. Barna lærer seg, og får en forståelse av hvor maten kommer fra, og får et møte med gården som arbeidsplass.

Vi tilpasser aktivitetene i konseptbarnehagen til barnas modenhet og alder. Slik at barna får oppgaver og aktiviteter i takt med erfaring og alder. Barna blir delt inn i alderstilpasset grupper der vi tilpasser aktivitetene til hver enkelt gruppe.

I tillegg til gården har vi ubegrenset områder med skog og natur der vi har flere forskjellige turplasser med eget grillhus, gapahuker og bålplasser. Turplassene våre er tilpasset små og store barn.

Vår visjon er:  ENGASJEMENT BASERT PÅ TRYGGHET OG VIRKELIGHET. Det vil si at vi har medarbeidere som er brennende engasjert i jobben sin i konseptbarnehagen, som har stort fokus på å skape trygghet, slik at barna opplever trygghet i samspillet med mennesker, naturen og dyrene. I alt fra fødsel til slakting.

Når barna er modne nok, får de delta på slakting av gris, hane eller sau på gården barnehagen er knyttet til. Da er det viktig med mye og gode forberedelser. Det er viktig å være redelig og snakke sant til barna om det som skal skje. Barna får gode forklaringer på det de er med på , og de har trygge voksne sammen med seg som svarer på spørsmålene som kommer.

For barna som går i Bukkspranget gårds- og naturbarnehage er det helt naturlig at vi spiser nyttedyrene våre. Som for eksempel når vi spiser lappskaus med gris eller lammekjøtt fra dyrene på gården.

Bukkspranget gårds- og naturbarnehage har fokus på voksentetthet igjennom hele dagen. Våre medarbeidere som jobber på avdeling med barna, er ute sammen med barna hele tiden. Personalgruppa vår har mye erfaring og kompetanse med barn. De er alle glade i å være ute, og brenner for å videreformidle gleden ved å være ute og sammen med dyrene over til barna.

Er det noe dere lurer på, ta gjerne kontakt for å avtale et besøk.

Telefonnummer til barnehagen er :

Småbarnsvdelingen (0-2 år): 95989291

Storbarnsavdelingen (3-6 år): 95989292